"La lectura de bones pàgines de la literatura universal ens haurà fet comprendre que comunicar-nos amb paraules precises, imaginatives i adequades és un dels poders més fascinants de la creativitat humana i pot tenir unes repercussions insòlites, que no tenen res a veure amb les limitacions de la comunicació diària."

Isidre Grau

dimecres, 4 de novembre de 2015

A propòsit d'Èdip


         La lectura "dramatitzada" d'Èdip Rei a classe (el cor impressiona, veritat?), a pesar dels entrebancs per aconseguir el llibre, i de l'spoiler "obligat" (permeteu-me l'anglicisme) de saber-ne el final, em sembla que us està agradant. Cal, com ja hem comentat a classe, contextualitzar el text en un passat remot per poder "veure" amb aquells ulls i no amb els nostres, plens de pantalles i racionalisme. Demà acabarà la lectura d'aquesta tragèdia  (i començarà el "drama" del treball). 
        Però, a més, us propose diversos temes sobre els quals podeu indagar, reflexionar... i fer unes entrades al portfoli. Podeu triar entre els orígens de la maledicció, la caracterització "humana" d'Èdip front als herois homèrics, els secrets inconfessables, els crims abominables (incest i parricidi), la culpa. Les frases carregades de profunditat. I la metàfora de la ceguesa, és clar.  Espere que cerqueu respostes, continueu omplint el vostre portfoli amb aportacions valuoses i plenes de seny i, sobretot, que aquests treballs us servesquen per valorar molt més el caràcter universal d'aquesta obra de Sòfocles. 


D'altra banda, Enric Iborra escrigué una esplèndida entrada sobre la lectura d' Èdip Rei a classe. No us la perdeu!